Unghäst

Häromdagen så var jag och kolla på en unghäst som jag har följt ganska länge. Allt börja med när jag var på föl visning förra året på en stor gård utanför Jorvik. Hade kollat runt på internet efter några föl visningar eftersom jag är väldigt intresserad över att köpa en ung häst i framtiden. På visningen så fick jag upp ögonen för en liten sprallig skimmel. Blev så himla kär när jag såg honom skutta runt i manegen. 
 
Så jag bestämde mig för att åka och kolla på honom igen. Så jag ringde upp uppfödaren så vi bestämde en tid. I onsdags denna veckan så åkte jag och kolla på honom. Han var lika fin som jag mindes honom. Det var första gången jag fick träffa honom, eftersom jag bara hade sett honom på långt avstånd förut. Han var hur snäll som helst han kom nyfiket fram till mig när jag gick in i hagen. Det var verkligen jätte roligt att få hälsa på honom igen. Kom överrens med uppfödaren att jag skulle få provrida honom senare när han är inriden. Sen om det känns bra så kommer jag förmodligen köpa honom eftersom jag gillar han väldigt mycket.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback