På banan med Eastmist

Idag ringde jag Marley & frågade om jag kunde låna hans ridbana. För steves ridbana är för liten tycker jag sen är det massa folk där med. Det gick bra för Marley att jag lånade paddocken i nån timme. Så tog med Eastmist ner dit. För hon var helt galen i boxen. Var ju ett tag sen jag red henne så förstår hon ville ut. 
 
 
När jag kom ner till paddocken så börja ja skritta henne. Skritta henne länge för hon ganska stel. Försökte få henne mjuk så gjorde massa volter i varje varv. 
 
 
Och när hon tillslut blev mjukare så fatta jag trav och gjorde samma sak igen. Tog ingen galopp för ville inte trötta ut henne helt. 
 
 
Sen släppte jag bara ut tyglarna och skritta av henne. Hon var ganska trött efter passet så gick hem med henne. Hon tyckte det var roligt att komma ut lite. För hon blev mycket mysigare i stallet sen. Hon kan lätt bli sur om hon inte för tillräckligt med uppmärksamhet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback