Lektion för Tyra

Idag var det dressyr lektion för Tyra. Åkte lite tidigare för jag ville värma upp honom själv innan lektionen började. Så fick rida fram i ridhuset för paddocken var inte ledig. Var en annan som hade en lektion då. Framridingen gick sådär men jag kämpade på. Jobbade med honom att få han mjuk i sidorna och gjorde några skänkelvikningar.
 
 
När lektionen började så blev han helt annorlunda. Han blev mjuk & fin. Det märktes att han tyckte det var roligt. Men mot slutet så tyckte han det blev lite jobbigt så han drog upp huvudet för att komma undan. Men Tyra tyckte vi skulle avsluta där ändå. För han hade varit så fin innan & vi ville inte trötta ut honom helt. Så jag skritta av honom på långa tyglar. Sen så lasta jag in honom i transporten och sen åkte vi hem igen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Esmeralda Silverforce

Härliga bilder :)

Svar: Tack så mycket ^^
Frida Silverside

2013-08-31 @ 08:04:57
URL: http://monokerus.blogg.se/sso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback