Ridlektion

Dagens lektion gick bra. Började med att skritta runder och vid varje hörn gjorde jag halt för att jag skulle få Lionking att lyssna på mig. Måste ju kunna mjukna i handen utan att han går ifrån mig. Han var väldigt envis och ville inte sammarbeta med mig. Fick verkligen kämpa för att han skulle lyssna. Dom flesta gångerna vi gjorde halt så drog han iväg igen. Men när vi hade upprepat övningen så började han lyssna. 
 
När vi var färdiga med den första övningen så gick vi över till den andra. Nu öka vi tempot lite så fatta trav och började med min nya övning. Det gick ut på att vi skulle trava vid kortsidorna och ha ökad gallop på lång sidorna. Han fatta bra gallop från kortsidorna. Men det var tyvärr svårare få stopp på honom innan nästa kortsida. Tyckte han var väldigt duktig för att vara den första lektionen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback