Min irl häst :D

Eftesom det tar år och dar för uppdateringen att komma så tänkte jag visa och bertätta om mig irl häst. Nog inte så många som vet att jag har en häst. Men iallafall..
 
Han heter Crut och är 24 år gammal. Han är en new forest. Allt börja när min syster blev fodervärd på honom för några år sen.. Jag följde alltid med till stallet för att jag ville rida på honom. Men fick aldrig det för min syster. Men ibland om jag hade tur så fick jag skritta av honom. Det hände inte så ofta så blev överlycklig när fick sitta upp på hans rygg. Jag rid bara på shettisar vid den åldern. Så kändes extra bra att få rida på en D - ponny. Men efter några år så var ägarna av Crut tvungna att flytta. Så vi fick chansen att köpa honom.. Eller ja.. vi fick honom nästan.. Vi köpte sadlen och så fick vi hästen. Han var ungefär 19 år då. Senare så blev min syster äldre.. Så hon gick över till stor häst och då fick jag rida mer och mer på Crut. Det är på han jag lärt mig det mesta. Men nu är han tyvärr ganska gammal så vi rider inte på honom lika mycket. Men han är jätte pigg för sin ålder. Man kan nästan tro han är 9 år gammal. Han är verkligen den bästa hästen man kan ha. 
 
                       våga inte ta bilderna.
 
Hoppas verkligen det kommer skimmlar idag till sso. Har väntat så länge efter en skimmel. Har redan namnet till den som jag har sparat i flera månader. Saknas bara en skimmel.. Sen har jag alla hästar jag vill ha.
   
 

Kommentarer
Postat av: Exenzia

Åh, gud sååå söt! :D

Svar: Eller hur :'3
Frida Silverside

2013-08-08 @ 00:43:56
URL: http://exenzia.blogg.se/
Postat av: Juliette Stardawn

Shiet va söt, är svag för skimmlar :S Fin blogg du har! 8D

Svar: Ja det är han verkligen :') Tack så mycket ^^
Frida Silverside

2013-08-08 @ 22:19:57
URL: http://jstardawn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback